2012. október 14., vasárnap

Interjú #2

A következő válaszolónk Hajni, aki dajka, de ha újrakezdhetné, szülésznő lenne..

1.   Hol élsz, mi a foglalkozásod, és mióta?
      Szigetszentmiklóson élek, dajka vagyok 2002-ben végeztem el egy tanfolyamot, ami OKJ-s dajka végzettséget adott.

2.   Miért lettél ez, volt-e valami különleges motivációja? Ha újra kezdhetnéd, mit választanál?
      A motivációm a gyerekek voltak nagyon szeretem őket és szeretek velük foglalkozni, köztük lenni. Mivel fiatalon szültem az első gyermekemet, 18 évesen az iskolát, sajnos nem fejeztem be és nem is érettségiztem le így szakma hiányában keresgélni kezdtem, és valahol megláttam egy hírdetést, hogy dajka tanfolyam indul,  és úgy gondoltam elvégzem mert ezt szívesen csinálnám.
      Ha újra kezdhetném?.....bárcsak.
      Ha én újra kezdhetném, szülésznőnek tanulnék.  Ez a szakma egyszerűen csodálatos!
      Szívem mélyén nagyon sajnálom, hogy nem úgy alakult az életem hogy megtapasztalhassam ennek a szakmának a szépségét.
      A nagylányom lassan 13 éves, és úgy gondolja, hogy nagy korában szülésznő szeretne lenni.

3.   A vajúdásod, ill. szülésed alatt mennyire érezted fontosnak a szülésznő jelenlétét? Pozitív vagy negatív élményed fűződik hozzá?
Nagyon fontosnak tartom a szülésznő jelenlétét, hiszen ő van ott veled a szülés kezdetétől a végéig. Az orvos is ott van időnként. Vet rád egy pillantást megviszsgál és megy is tovább igazából csak a finishnél van teljesen jelen. Ezt mindenféle rosszindulat nélkül mondom de az orvos nem ül ott meletted mint a szülésznő.

6.   Megnyugtatott az orvos jelenléte a szülésed alatt?
Biztonságérzetet adott, hiszen ha valami komlikáció lépett volna fel ő tudja mit kell tenni.

7.   Milyen testhelyzetben szültél?
      Sima hüvelyi szülésem volt félig ülő helyzetben, érzéstelenítés nélkül mind a kétszer.

8.   Melyik kórház(ak)ban szültél? Meg voltál elégedve a körülményekkel, az ott dolgozókkal?
      Az első gyermekemet a Szent László kórházban szűltem ott praktizált az orvosom. Az ottani körülmények 2000-ben borzasztóak voltak mert másik épületben volt az újszülött osztály és nekem februárban friss gátsebbel át kelett sétálnom a babához.
      A második gyermekemet az 1-es számú Szülészeti és Nőgyógyászati Klinikán szültem.A körülményekkel elégedett voltam a baba velem lehetett az első perctől a nővérek is segítőkészek voltak, talán ami  problémát jelentett hogy két szobára jutott egy mosdó.

10. Volt választott orvosod ill. szülésznőd? (Ha többször szültél: legközelebb is őket választottad?) Ha újra szülnél, megint fogadnál szülésznőt illetve orvost?
      Az első szülésemnél volt választott orvosom nem bántam meg fiatal voltam még sok mindent nem tudtam és ő nagyon odafigyelt rám. Másodjára már nem volt fogadott orvosom, hanem aki éppen ügyelt annál szültem nem akartam akkor orvost fogadni a szülésznőm édesapám munkatársának a lánya volt és nagyon kedves volt csodálatos élmény volt vele szülni. Harmadját szülésznőt biztos fogadnék de orvost még nem tudom.

11. Ki volt bent veled a szülésednél? És mi volt benne a jó ill. volt-e rossz? 
      A férjem bent volt velem és nagyon izgúlt szegénykém. Aggódott is, amikor látta hogy mennyire fáj, időnkét meg is könnyezte de nekem hatalmas erőt adott,hogy ő ott volt velem, nélküle nem ment volna. 

12. Volt-e valami komplikáció a szülés előtt/alatt/után?
      Csak annyi hogy a második gyerkőc úgy jött, mint a rakéta és repedtem is kívűl belűl, kaptam pár öltést, pedig gátvédelemmel szültem.

13. Van-e olyan beavatkozás, a szülőszobán, amivel nem értesz egyet? 
      Nekem személy szerint a beöntéssel vannak gondjaim, vagyis inkább kellemetlen de viszont szükséges hogy ne érjenek meglepetések.

14. Szerinted egy már szült szülésznő jobban, hatékonyabban tud segíteni egy szülő nőnek, vagy ez nem befolyásolja a szakmai részét?
      Szerintem mindenképpen, hiszen ő már tudja, min megy keresztűl egy szülő nő és a saját tapasztalatai alapján is tud tanácsod adni, segíteni.

15. Mi a véleményed arról, hogy külföldön sok helyen a szülésznő végzi a terhesgondozást is?
      Erről még nem halottam, de nem tartom rossz ötletenek hiszen akkor már a terhesgondozás alatt kialakúl egy bensőséges kapcsolat szülésznő és kismama között, ami nagyon fontos. A szakmai felkészültség meg nem sokban térhet el. 
     

16. Szerinted milyen a jó szülésznő, mik azok a tulajdonságok, amik fontosak, hogy meglegyenek benne?
      Legyen közvetlen, figyelmes, segítőkész és toleráns, hiszen mi szőlő nők elég komolyan ki tudunk borúlni és teljes szívből végezze a szakmáját.

17. Van-e valami olyan, amit a következő terhességed alatt (ha lesz, vagy ha lenne) máshogy csinálnál?
Tudatosan készülök a következőre,alaposan utána nézek mindennek és jó előretervezek, már a terhesség előtt elkezdem szedni a vitaminokat és minden pillanatát csodaként fogom megélni a terhességemnek.

18. Jártál-e szülésfelkészítésre? Hasznosnak érezted utólag?
      Nem jártam egyik terhességemnél sem de jó ötletnek tartom,  biztos sokat segít főleg egy többször szülő nőknek mert ő már tudja mire számíthat és jobban tart szüléstől mint az első alkalommal legalábbis én.Tudtam, hogy az első szülés is fáj majd de  azt nem hogy mennyire a másodiknál már magától a fájdalomtól féltem.

19. Van-e valami, amit hiányoltál a szülőszobáról? (pl. labda, magnó, bármi)
      Egy kád jól jött volna, mert azt halottam a meleg vízben jobban el tudnak lazulni a kismam izmai, mert ugye az a lényeg, hogy ne legyünk görcsösek.

20. Megnézted szülés előtt a szülőszobát? Megnyugtató volt ez számodra?
      Az elsőnél igen és inkább megijedtem a látványtól inkább egy műtő volt.A másodiknál már nem néztem meg előre, de ott viszont kellemes csalódás volt szép hangulatos rózsaszín szobában szültem.

21. Mit szeretsz/szerettél jobban, ha a szülésznő úgymond a „háttérből irányít”, csak akkor jön oda, amikor szükséges, vagy ha sokat van melletted, masszíroz, biztat,?
      Az a jó ha végig mellettem van és segít fogja a kezem biztat hiszem ő már sokat látott és megnyugtat ha azt mondja,hogy"nagyon ügyes csak így tovább"

22. Találkoztál-e a szülésed alatt szülésznő tanulóval a kórházban? Hogyan viszonyultál hozzá?
      Tanuló szülésznővel nem, de ott voltak a szülő szobában  5 vagy 6 tanuló, akik végignézték a szülést pont szemből, és az orvosom mellett ott volt egy nagyon fiatal, szerintem frissen doktorált, de lehet hogy még csak a vizsgája előtt álló orvos, aki fantasztikusan figyelmes volt és ugyanúgy segédkezett a szülésnél mint az idősebb orvos, sőt még a helyet is átadta neki időnként, és szülés után meglátogatott minden nap, az idősebb orvos aki felvett aznap meg szülni egyszer sem jött be.
      Engem nem zavart, sőt nem is nagyon tudtam odafigyelni rájuk, mert a kitolásnál jöttek be csapatostul hirtelen, akkor meg már oly mindegy volt nekem.



1 megjegyzés:

Ica írta...

Köszönet ezért az interjúért is...:-)