2012. október 13., szombat

Interjú #1

Krisztina válaszol nekünk elsőként a kérdésekre, fogadjuk szeretettel!

  1. Hol élsz, mi a foglalkozásod, és mióta?
    Maglódon élek, kozmetikus vagyok 2002 óta.
  1. Miért lettél ez, volt-e valami különleges motivációja? Ha újrakezdhetnéd, mit választanál?
    Ez már az újrakezdés részemről. <3
  1. A vajúdásod, ill. szülésed alatt mennyire érezted fontosnak a szülésznő jelenlétét? Pozitív vagy negatív élményed fűződik hozzá?
    A szülésznő nagyon fontos volt számomra. Csak pozitív amit mondhatok róla.
  2. Megnyugtatott az orvos jelenléte a szülésed alatt?
    Igen
  1. Milyen testhelyzetben szültél?
    Császárral szültem, magas egyenesállás miatt
  2. Szültél császármetszéssel? Ha igen, volt-e valami negatív élményed azzal kapcsolatban? Spinális érzéstelenítésben vagy narkózisban zajlott? A párod bent lehetett veled? Mi volt a császármetszés indikációja?
    Igen. A párom csak a vajúdás alatt volt bent, a műtétet kívülről nézhette volna, de az orvos nem javasolta, hiszen csak őket látta volna annyian voltak bent. Epidurális érzéstelenítést kaptam. Oka: magas egyenesállás. Az egyetlen negatívuma az a kellemetlen érzés amikor először fel kellett kelni + a katéter.
  3. Melyik kórház(ak)ban szültél? Meg voltál elégedve a körülményekkel, az ott dolgozókkal?
    Bajcsy Zsilinszky Kórházban szültem Budapesten. A dolgozókkal minden rendben volt. A körülményekről annyit, hogy az elektromos ágy a kórteremben maga a csoda, de minden szobához kellene külön mosdó és mellékhelyiség. A kaja katasztrófa volt. A légkondi borzasztóan hiányzott (40 fok árnyékban + az ablak alatt volt közvetlen a fejem)
  4.  Volt választott orvosod ill. szülésznőd? (Ha többször szültél: legközelebb is őket választottad?) Ha újra szülnél, megint fogadnál szülésznőt illetve orvost?
     
    Volt választott orvosom és szülésnőm is. Újra szülnék velük ha úgy alakulna…
  1. Ki volt bent veled a szülésednél? És mi volt benne a jó ill. volt-e rossz? 
    A férjem volt bent velem a vajúdás alatt 6 órán át. Utána döntöttek a császármetszésről. Nekem jó volt, hogy velem volt.
  2. Volt-e valami komplikáció a szülés előtt/alatt/után? Különösebb nem volt, de a magas egyenesállás kiderítése előtt elég kellemetlenek voltak a vizsgálatok, nagyon fent volt a kicsi.

  3. Van-e olyan beavatkozás, a szülőszobán, amivel nem értesz egyet? 
    Borotválás, de én előtte 1 héttel egy kolléganőmmel intimgyantáztattam magam

  4. Szerinted egy már szült szülésznő jobban, hatékonyabban tud segíteni egy szülő nőnek, vagy ez nem befolyásolja a szakmai részét?
    Mindenképpen úgy gondolon az hatékonyabban tud segíteni aki már szült.
  5. Mi a véleményed arról, hogy külföldön sok helyen a szülésznő végzi a terhesgondozást is?
    Amennyiben megfelelő a felkészültsége szakmailag nem lenne ellene kifogásom.
  6. Szerinted milyen a jó szülésznő, mik azok a tulajdonságok, amik fontosak, hogy meglegyenek benne?
    nyugodt, higgadt ugyanakkor határozott és őszinte
  1. Jártál-e szülésfelkészítésre? Hasznosnak érezted utólag? 
    nem, de szülés előtt 2x is találkoztam a szülésznővel és beszélgettünk sokat

  2. Megnézted szülés előtt a szülőszobát? Megnyugtató volt ez számodra? 
    Megnéztem, és a legkiábrándítóbb az alternatív szülőszoba volt. Rögtön az volt az érzésem, hogy nagyon kényelmetlen a szülőnő és a segítségek számára is. Ezért aztán egy sima szülőszobában kezdtük meg a menetet.
  1. Mit szeretsz/szerettél jobban, ha a szülésznő úgymond a „háttérből irányít”, csak akkor jön oda, amikor szükséges, vagy ha sokat van melletted, masszíroz, bíztat,?
    Szerintem az volt a jó, hogy néha magunkra hagyott a vajúdás alatt, ugyanakkor ő kint monitoron látott mindent.

  2. Találkoztál-e a szülésed alatt szülésznő tanulóval a kórházban? Hogyan viszonyultál hozzá?
    Nem találkoztam, vagy nem volt tudomásom róla

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Sziasztok! Szerintem nagyon hasznos lehet sokaknak ez a "kérdezz-felelek" információgyűjtés, én februárban fogok szülni és nagyon sok mindenben tanácstalan vagyok, rendszeresen fogom olvasni a felkerülő interjúkat. Köszönet: Ica

LiloHari írta...

Örülök, hogy hasznosnak találod!